Dziś kolejna odsłona opisu technologii jakie są (były - nie koniecznie producenci ciągle bazują na tych samych rozwiązaniach) stosowane w butach do gry. Tym razem przyjrzymy się temu co można odnaleźć w butach And1.
W butach And1 powszechnie stosowana jest pianka EVA (kopolimer etylenu i octanu winylu), a dokładniej CMEVA jako jej trwalsza wersja. Ponadto niejednokrotnie używane jest tworzywo TPU (termoplastyczny poliuretan) ku poprawie stabilności, sztywności buta.
Harmonix – system amortyzacyjny używający dwóch poduszek wypełnionych powietrzem pod niskim ciśnieniem, który także ma zapewnić stabilność; stosowany tylko w tylnej części buta.
Low 2 Ground (L2G) – system amortyzacyjny będący jedną poduszką powietrzną, ale będącą bardziej płaską, mającej zapewnić także bliskość i lepsze czucie parkietu; była także stosowana w przedniej części buta.
Springz Geometry – jest to sposób ukształtowania podeszwy w pięcie, polegający na tym że ma on kształt kopuły, której filary stanowią poduszki z systemem Harmonix- ma to zapewnić absorbowanie wstrząsów poprzez danie więcej miejsca na odkształcenie podczas uderzenia i szybki powrót do pierwotnej formy.
Duraspring – pianka poliuretanowa mająca zapewnić dodatkową, trwałą amortyzację.
Trinity – system składający się z trzech głównych warstw: wewnętrzna – wkładka Mad Game, następnie podeszwa środkowa Dueolite, płytka Equalite a zamyka to 'kołyska' Duraspring. Są dwa warianty tej technologii – 'Trinity' i 'Trinity Pro' nieznacznie się różniące co widać na obrazkach.
Po lewej - Trinity Pro. Po prawej - Trinity |
Świetna strona i recenzje. Dzięki wielkie za nią!
OdpowiedzUsuń